Tiedote – 3.5.2016

Kansallisteatterin uutuusteos Kaikki edessä pureutuu rohkeasti nuorten elämään – näyttämöllä nuoret itse

Esitys sukeltaa nuorten elämään vimmalla, voimalla ja herkkyydellä. Sen tekijöinä ovat parhaat mahdolliset asiantuntijat: nuoret itse. Kaikki edessä saa kantaesityksensä Omapohjassa Satu Linnapuomin ohjaamana 18. toukokuuta.

Musiikintäyteinen Kaikki edessä on syntynyt vuoden 2015 alusta saakka kokoontuneen työpajajakson tuloksena. Nuoret ovat tuottaneet kohtaus- ja liikemateriaalia teatterialan ammattilaisten kanssa. Eira Virekoski on koostanut ja kirjoittanut materiaalin esitystekstiksi. Nuoret esiintyvät näyttämöllä yhdessä ammattiesiintyjien kanssa. Pääosa ryhmästä koostuu kodin ulkopuolelle sijoitetuista nuorista.

Esityksen ohjaa Satu Linnapuomi, joka kiittelee nuoria esiintyjiä rohkeudesta. ”Vuosi sitten osa nuorista ei uskaltanut sanoa näyttämöllä sanaakaan. Nyt he esiintyvät täysillä Omapohjassa!” hän kehuu.

Työskentelyn pohjalta syntyy myös kiertue-esitys, jonka Kansallisteatterin Kiertuenäyttämö vie nuorisokoteihin ympäri Suomen syksyllä 2016. Työpajan ovat mahdollistaneet Kordelinin säätiö, Wihurin säätiö, Myrsky-hanke, Taike sekä Suomen Kulttuurirahaston Uudenmaan rahasto.

ESIINTYJÄT Kaisa Leppänen, Tatu Mönttinen ja Maija Nurmio sekä työpajoihin osallistuneita nuoria

ESITYKSEN TYÖRYHMÄ

ESITYSTEKSTI Eira Virekoski ja työryhmä
OHJAUS Satu Linnapuomi
LAVASTUS JA PUKUSUUNNITTELU Janne Vasama

KOREOGRAFI Maija Nurmio
SÄVELLYKSET Ilja Kaskimaa, Kaisa Leppänen
VALOSUUNNITTELU Harri Kejonen
ÄÄNISUUNNITTELU Ilja Kaskimaa

Työpajakauden työryhmään kuuluivat lisäksi visuaalinen vastaava Sanna Levo ja draamaopettaja Tomi Välimaa.

Lisätiedot ja lehdistölipputoiveet

tiedotuspäällikkö Mia Hyvärinen mia.hyvarinen@kansallisteatteri.fi p. 050 540 5062
ohjaaja Satu Linnapuomi satu.linnapuomi@wippies.fi p. 050 5453 440