

Ajantasaiset ohjelmatiedot löydät Kansallisteatterin verkkosivuilta.
Lippuja voi ostaa ja varata suoraan Kansallisteatterin omasta lippumyymälästä tai ostaa Lippupisteen verkkosivuilta, myyntipisteistä ja varata puhelinpalvelusta 0600 900 900, (2 €/min + pvm).
Pyydämme yhteystietoja, jotta voimme siinä valitettavassa tapauksessa, että esitys peruuntuu, ottaa teihin yhteyttä. Lisäksi lähetämme palveluviestin ennen näytäntöpäivää. Kansallisteatteri noudattaa tietosuojalakia.
Lahjakortteja Kansallisteatteriin voi ostaa Kansallisteatterin omasta lippumyymälästä sekä Lippupisteen toimipaikoista ja verkkokaupasta.
Lippuja voi ostaa Kansallisteatterin lippumyymälästä ja Lippupisteeltä esityksen alkuun asti. Näyttämöiden ovilla ei ole lipunmyyntiä, paitsi Vallilan Kansallisteatterissa tuntia ennen esityksen alkua.
Kyllä riittää, sekä printtilipun että mobiililipun voi näyttää kännykän näytöltä.
Esityksen kesto ilmoitetaan lähellä ensi-iltaa. Väliaika kestää noin 20 minuuttia ja sisältyy kestoarvioon. Kestotieto löytyy Kansallisteatterin verkkosivuilta, käsiohjelmasta ja lipusta. Esityksen alkamisesta ja väliajan päättymisestä ilmoitetaan lämpiössä kuuluvilla sisäänsoitoilla.
Välttämättömästä syystä on mahdollista poistua salista kesken esityksen, mutta saliin pääsee takaisin vasta väliajalla, mikäli esityksessä sellainen on.
Esitysten valokuvaaminen ja kaikkinainen tallentaminen on kielletty.
Valokuvia Kansallisteatterin esityksistä löytyy Kansallisteatteri Flickr-tililtä, jonne on linkki kunkin esityksen omalta sivulta.
Tällä hetkellä Kansallisteatterissa on käytössä kolme näyttämöä, Suuri näyttämö, Omapohja ja Vallilan Kansallisteatteri. Pieni näyttämö on peruskorjauksen vuoksi suljettu.
Kansallisteatteriin on erittäin helppo tulla julkisilla kulkuvälineillä. Sijaintimme Rautatientorin varrella mahdollistaa vaivattoman saapumisen niin linja-autolla, raitiovaunulla, junalla kuin metrollakin. Vallilan Kansallisteatteriin pääsee niin ikään mukavasti raitiovaunulla ja bussilla sekä Pasilan asemalta kävellen noin vartissa.
Kansallisteatterilla ei valitettavasti ole omaa yleisöpyöräparkkia. Lähin paikka polkupyörän pysäköintiin sijaitsee Rautatieaseman Kaisaniemenpuiston puoleisessa päädyssä.
P-Elielin maksullisesta parkkihallista on kätevät kulkuyhteydet Suurelle näyttämölle sekä pienelle puolelle ja Omapohjaan. Vallilan Kansallisteatteriin mennessä löydät maksullisia pysäköintipaikkoja The Train Factoryn parkkihallista (sisäänkäynti Teollisuuskadun puolelta) ja kadun varresta.
Kaikkiin Kansallisteatterin katsomoihin on mahdollista ostaa pyörätuolipaikka. Otathan hyvissä ajoin yhteyttä lippumyymäläämme, kun tarvitset pyörätuolipaikkaa, induktiosilmukkaa tai muita erityisjärjestelyjä.
Soittamalla itäisen porrastornin ovisummeria on mahdollista saada yhteys keskusvahtimestareihin ja apua esteettömään kulkuun teatterissa.
Vallilan Kansallisteatterin ja Omapohjan sisäänkäynnit ovat esteettömiä.
Mihin laitan takkini? Entä arvoesineet? Maksaako vaatesäilytys? Ovatko narikat vartioituja? Kansallisteatterin Suuren näyttämön ja Pienen näyttämön vartioitu naulakko huolehtii takeista ja tavaroista ja arvoesineistä esityksen ajan. Naulakkopalvelumme on maksuton. Halutessasi voit maksaa vapaaehtoisen naulakkomaksun. Omapohjan ja Vallilan Kansallisteatterin naulakot ovat vartioimattomia.
Sekä näyttämöllä että katsomossa on mukavaa ja turvallista, kun päällysvaatteet ja isokokoiset laukut jätetään vaatenaulakkoon.
Kullakin näyttämöllä on omat wc-tilansa, joihin ohjataan kyltityksin. Henkilökuntamme auttaa mielellään oikean paikan löytämisessä. Vinkki: Suuren näyttämön yläkerroksista löytyy lisää wc-tiloja!
Teatterilipusta löydät näyttämön, penkkirivin ja paikkanumerosi. Penkkirivin päädystä näet rivin numeron. Istumapaikan numeron näet istuimesta.
Katsomokarttoihin voit tutustua etukäteen verkkosivuiltamme. Merkintä vasen / oikea (katse näyttämölle päin) ohjaa salisisäänkäyntiäsi. Suurella näyttämöllä permanto tarkoittaa katutasoa, ensi parvelle nouset yhdet portaat, toiselle parvelle kahdet portaat (myös hissi käytettävissä). Muilla näyttämöillä ei ole parvia.
Tutustu tarjoiluvalikoimaamme verkkopalvelussa ja tilaa silloin, kun Sinulle sopii. Tilaa ja maksa väliaikatarjoilut verkossa viimeistään kaksi arkipäivää ennen esitystä. Voit myös soittaa 010 7331 318 ma-pe 10–16.00. Puhelimitse tarjoiluja voi tilata näytäntöpäivänä aina klo 16.00 asti. Puhelinpalvelu ei ole auki viikonloppuisin.
Kyllä voit. Ravintolamme palvelee lämpiössä tuntia ennen esitystä ja väliaikatarjoilut on mahdollista ostaa myös vasta väliajalla.
Väliaikatarjoilut on mahdollista tilata laktoosittomana ja gluteenittomana. Kysy lisää ravintolastamme 010 7331 318 ma-pe 10–16.00. Ammattitaitoinen henkilökuntamme auttaa mielellään.
Kansallisteatterin lämpiöt ovat anniskelualuetta, joten omien eväiden nauttiminen ei ole mahdollista. Ravintolan virvokkeet ja herkut nautitaan lämpiötiloissa, katsomoon ei voi viedä tarjoiluja.
Ennen esitystä ja väliajalla lämpiössä on juomavesisäiliöt ja laseja.
Kansallisteatterissa ei ole yleisölle mitään virallista pukukoodia. Olet yhtä tervetullut nauttimaan esityksestä niin farkuissa kuin iltapuvussakin! Huomioithan muut katsojat ja vältät vahvoja hajusteita.
Käsiohjelmasta löydät kaikki tekijätiedot ja muuta kiinnostavaa taustatietoa esityksestä. Käsiohjelmia saa ostaa Lippumyymälästä ja ennen esitystä vahtimestareilta. Työryhmätiedot löytyvät myös verkkosivuiltamme kunkin esityksen omalta sivulta. Käsiohjelman voit ostaa edullisemmin ennakkoon Kansallisteatterin lippumyymälästä. Näytösten yhteydessä vahtimestarit myyvät käsiohjelmia.
Kultakin esityssivulta Kansallisteatterin verkkosivuilla löytyy lisätietoa esityksestä. Esittelytekstin lisäksi voit lähellä ensi-iltaa katsoa kuvia Flickr-sivuiltamme. Lisäksi monista esityksistä on tarjolla tuhti infopaketti ja oppimateriaaleja kaikkien käytettäviksi.
Ohjelmistossamme on aika ajoin tekstitettyjä esityksiä. Kysy lisää lippumyymälästämme!
Kansallisteatterin näytäntö perutaan vain ylivoimaisen esteen sattuessa. Useimmiten syynä on äkillinen sairastapaus. Lähetämme tekstiviestin perumisesta puhelinnumeronsa antaneille.
Perutun näytännön jo lunastetut liput vaihdetaan toiseen saman esityksen näytäntöön tai rahat maksetaan takaisin Kansallisteatterin lippumyymälässä. Lippupisteen kanavista ostetuista lipuista ei palauteta palvelumaksua. Liput on vaihdettava uusiin kuukauden kuluessa perutusta näytännöstä. Vältät puhelinruuhkat, kun soitat lippumyymälään vasta muutaman päivän kuluttua. Teatteri ei korvaa muita peruutuksesta johtuneita kuluja.
Kansallisteatterissa ei ole kaksoismiehityksiä, sillä esitykset syntyvät tiiviin ensemble-työskentelyn tuloksena, jossa jokaisella työryhmän jäsenellä on oma, olennainen osansa. Joskus saatetaan turvautua niin sanottuun paikkaukseen, jossa estyneen näyttelijän roolin opettelee joku muu.
Mielipiteesi ja kokemuksesi ovat meille tärkeitä. Lähetä meille palautetta osoitteeseen myynti@kansallisteatteri.fi. Vastaamme viestiisi mahdollisimman nopeasti.